Garantisi olan üründen servis ücreti alınır mı?
Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde sayılan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik gideri, yedek parça bedeli veya başkaca hiçbir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarmak zorundadır.
Garantisi olan ürün iade edilir mi?
Tüketici, kusura uygun bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, mümkünse ürünün yeni veya daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.
Garanti neleri karşılar?
GARANTİ KAPSAMI: Yetkili FIAT servisinde yapılan kontroller sonrasında üretim hatasından dolayı arızalı olduğu tespit edilen parçalar; onarım veya değişim. Değişim veya onarım için gereken işçilik. Garanti kapsamında onarımı gerçekleştirmek için gerekli sarf malzemelerinin teminini kapsar.
Garanti belgesinin faydaları nelerdir?
Garanti belgesi, belirtilen kullanım süresi içerisinde arızalanması durumunda tüketicinin haklarını korumak için yapılan bir taahhüt olarak değerlendirilebilir. Ancak tüketici belgeyi takip ederek iade, değişim ve onarım hakkını kullanabilir.
Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?
Garanti süresi, malların teslimi ile başlar. Garanti süresi içerisinde gerekli onarımlar ücretsiz olarak yapılır. Onarım için bırakılan ürünler en geç 30 gün içerisinde onarılmalıdır. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı bir arızayı dört kez yapan bir cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.
Servis ücreti vermek zorunda mı?
Öncelikle restoran veya kafeler, fiyat listesinde yer alan fiyatlara ek olarak hizmet ve teminat gibi ücretleri tüketiciye bildirmek zorundadır. Tüketici Kanunu’nun 54. maddesine göre, satışa sunulan ürün veya hizmetlerin birim fiyatlarının tüketiciye Türk Lirası olarak ve tüm vergiler dâhil olarak bildirilmesi zorunludur.
Garantiye giden ürün kaç günde gelmesi gerekir?
Ürünün tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Ürünün arızası 15 iş günü içerisinde giderilemezse imalatçı-üretici veya ithalatçı; ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar tüketiciye benzer özelliklere sahip başka bir ürünü kullanıma sunmakla yükümlüdür.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Garanti için fatura şart mı?
Garanti süresi, ürünün teslim tarihinden itibaren başlar ve 3 yıldır. 2. Garanti süresi içerisinde garanti hizmetinden yararlanabilmek için, kullanım kılavuzunda satış tarihi ve bayi kaşesi bulunan garanti belgesi veya faturanın ibraz edilmesi gerekmektedir.
Bir ürün garantiye nasıl gönderilir?
Arızalı ürününüzü faturası veya garanti belgesi ile birlikte iade edin; en yakın yetkili servis merkezini arayarak garanti kapsamında tamir ettirebilir veya değiştirebilirsiniz. Bu bilgiler garanti belgesinde veya kullanım kılavuzunda bulunabilir.
Ayakkabının ayağa vurması garantiye girer mi?
Ürün bağcıkları düzgün bağlanmalı ve ayak ürün içerisinde hareketsiz kalmalıdır, aksi takdirde ürün hareket ettiğinde deforme olabilir. Ayakkabı içerisinde kullanıcıdan kaynaklanan darbe, çarpma, sürtünme vb. durumlar üretim hatası olmadığı için garanti kapsamına girmez.
Ürünlerde garanti ne işe yarar?
Garanti belgesi, belirli bir süre içerisinde meydana gelebilecek arızalarda ürünün yenisi ile değiştirilmesi veya bedelinin iade edilmesi koşullarını içeren bir belgedir. Bu, üretici-ithalatçıya bir yükümlülük getirir ve tüketiciye güven verir.
Garantinin amacı nedir?
Garantinin amacı nedir? Garantinin amacı, tüketiciye üreticiden veya satıcıdan satın aldığı ürünler için güvenlik sağlamaktır. Satın alınan ürünün güvenilirliğine güven verir. Garantinin amacı nedir? Garantinin amacı, tüketiciye üreticiden veya satıcıdan satın aldığı ürünler için güvenlik sağlamaktır. Satın alınan ürünün güvenilirliğine güven verir.
Garanti belgesi hangi durumlarda kullanılır?
Garanti belgesi, üretici veya ithalatçıların, sattıkları ürünleri ücretsiz olarak değiştirmeyi, onarmayı, iade etmeyi veya indirim yapmayı taahhüt ettiklerini, satıcının ve tüketicinin yükümlülüklerini yerine getirdiğini tasdik eden bir belgedir. Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve en az 2 yıldır.
Garantisi ve faturası kayıp ürün garantiden yararlanır mı?
Tüketiciler satın aldıkları ürünlere ait satın alma faturalarını kaybederlerse, bu ürünün garantisini ve faturayla birlikte ürünü değiştirme veya iade etme haklarını kaybederler mi? Sorunun cevabı HAYIR! 13 Ocak 2016
Garantiye giden ürünün kargo ücretini kim öder?
Bu bağlamda satıcı, tüketiciye ürün bedelinin tamamını ve ürünü iade etme kargo masraflarını eksiksiz olarak tazmin etmek zorundadır. Ürünü iade etme kargo masrafları, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu Kanunun uygulama hükümleri uyarınca satıcı veya sağlayıcı tarafından karşılanır.
Tamir servis ücreti yasal mı?
Evinize veya iş yerinize geldiğimizde, yerinde incelemeler yaparak sorunu çözmeye çalışacağız. Talep edilirse arıza giderilebilir. Ancak birçok hizmet için, arıza giderilmese bile sizden ücret talep etmek yasa dışı değildir.
Servis kurulum ücreti alır mı?
Yetkili servis tarafından montajı zorunludur ve ücretsizdir. Yetkili servise götürmeden önce ürün ambalajını veya kutusunu açmayınız.
Bosch garanti devam ederken servis ücreti ödenir mi?
Garanti kapsamındaki ürünlerde servis. Garanti kapsamındaki ürünler için servis ücretsizdir. Malzeme veya işçilikteki bir kusur nedeniyle belirtilen performansı gösteremeyen herhangi bir ürün ya tamamen onarılacak ya da belirtilen performansı gösteren aynı model bir ürünle değiştirilecektir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Buruna Kaçan Cisim Nereye Gider